mandag 7. juli 2008

Blåmandag...

Her er det blåmandag. Det har vært grått og trist i hele dag. Regnet har det også gjort. Ikke har jeg vært det spor effektiv her hjemme heller...
Har noen hyller jeg skulle ha malt, pluss at jeg har tre vegger i stua som SKRIKER etter et nytt strøk maling. Men det kan jammen vente litt til. Har andre ting jeg har lyst å gjøre nå. Skal scrappe (digiscrappe) noen layouts fra ferien vår - skal fremkalle hos http://www.shutterfly.com/ . Har laget 22 sider hittil, men er ikke engang halvveis igjennom bildehaugen fra ferien...

(Foto : Lena Gulbrandsen)
Dette er forsiden til albumet... *drømme-drømme*

Og skulle det være at jeg blir arbeidsledig - så har ej et syprosjekt liggende. Har samlet mange gamle jeans og har tenkt å sy et teppe av dem... Eller kanskje en sommerveske eller to. Det er lov å drømme!

Er det noen som har sett hvordan vinduer ser ut etter regn? Hmmm... Mine ser virkelig ikke ut. Det er fælt og grusomt. Det som er enda verre er at jeg ikke når mitt store vindu på 1,80m på utsiden! Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre! Det nytter ikke med nal på stang, for jeg har en kant på verandaen min som gjør at jeg ikke kommer til. Det blir bare ripet og stripet. Og å stå på bakken er ikke mulig. Jeg har to leiligheter under meg. Stige? Niks - ikke mulig. Stillasje? Mulig - men jeg vet ikke heeelt hva naboen helt i bunnen ville si om det. Ikke er et stillasje noe man kan bære gjennom stua til naboen heller - bare for å få vasket vinduer? For man kommer nemlig ikke rundt noen plass her. Jeg trenger tips og råd her, damer! Mamma brukte å henge ut vinduet i tredje etasje når hun skulle pusse vinduer, hun. Men nå er ikke jeg mammaen min, da. Huff...

5 kommentarer:

fru vims sa...

jeg VET hvordan vinduer ser ut etter regn!! Vi bor ganske utsatt til opp i 5. etg. Vinduene i stua er sånne vippe vinduer, men jeg liker ikke å vaske de...for det blir jo åpent ut...fritt fall ned 5 etg. fyttirakker sier jeg bare. Er deilig å bo så høyt oppe, men ikke når vinuet er tilta.

lykke til med vaskeprosjekt, jeg har null ideer desverre.... :(

tinemor sa...

Vinduer ja.... Mareritt :-)
Vi hadde to vinduer i andre etg. der vi bodde før, som var veldig vanskelig å nå. Har du et vindu i nærheten på siden, eller evt det over og så tar du høytrykkspyleren å spyler vinduet med. Da slipper du styre med mal og lign. Trykket på høytrykkspyleren er så bra at du får vekk det meste av skiten. Vet jo ikke om dette er gjennomførbart til deg da, men det er et forslag.
ellers ser jeg du ikke har fritidsproblemer.
Har det sånn her å. Men det er bra vi har nok å sette fingrene i :-)
Da kjeder vi oss ikke med det første ihvertfall :-)
Ønsker deg en flott uke!
Ps! Albumbilde var kjempefnt!

ChatrinesLiving sa...

Uffda... har doffen daua....
De har kansje en ny "doffen" i dyrebutikken;)
Hos meg blir det gjort lite... Har mange ideer om hva som burde gjøres. Men tar meg en cola og litt sjokolade, å blogger istedet;) Mens jeg drømmer om hvor fint det hadde vært å hatt hus i syden...
Å snakk om vinduer, mine får jeg ikke pusset før vi engang får veranda, og det kan jo være like så greit (så har jeg den unskyldninga, i allefall;)
Så, siden jeg bor rett ved sjøen, så kommer det sjøvann med vinden, så da er vinduene grå likevell...

Å vet du, enn så lenge ser jeg jo ut av de, på en vakker skyfri himmel.
I kveld kommer min datter hjem, etter å ha bodd i oslo det siste året, så nå skal det bli liv i huset tenker jeg;) Jeg må vel ut på flyplassen og hente henne og alle "pakkenellikkene" hennes;) Vi har jo ikke hatt sommer her til nå, men hun har lovt å ta go-været med seg:) Så jeg "regner med" det er shortsvær i morra;) hehe

Ha en super dag!
Klem fra chatrine:)

Anna Lisa sa...

Du har fått en award av meg....den ligg på sida mi:)
klem

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Du har fått en liten Award av meg også;)
Ta en titt i min blogg!
Klem:)

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...