tirsdag 11. desember 2018

Vintertid er håndarbeidstid!

Når kveldene blir mørkere, så trekker vi nordmenn inn. Da er det slutt på verandaliv, grillkos og lange kvelder ute. Ingen hemmelighet!
Jeg har aldri vært noe særlig glad i høst og vinter. Det blir mørkere, tristere og kaldere. Man skal på en måte minnes på - hele tiden - at vi går en veldig mørk årstid i vente...

Meeen - denne årstiden vi er i nå bringer også med seg positivitet! For hva er vel mer koselig enn å tenne stua full av lys, sette på deilig avslappende musikk - for så å slappe av med håndarbeid? Jeg kan med stolthet si at jeg kan både strikke, hekle og pjone - og det er en flott greie å ty til på mørke kvelder. Pulsen senkes og flotte, hjemmelagde gensere og tepper blir til!

Her er et av mine ferdigstilte UFO´s. UFerdige Objekter. Jeg har mange av de. Starter på et prosjekt. Starter på et til. Og vips så har man noen liggende. Dette ble faktisk ferdigstilt! De er et babyteppe i deilig ull fra Nøstebarn, med en tynn heklekant rundt. Deilig koseteppe for en liten prinsesse. Bare så synd min "lille" prinsesse snart fyller 15... Så da får vi håpe det snart finner en ny eier!
💜

Ingen kommentarer:

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...