lørdag 1. desember 2012

1. desember 2012 og kalenderSTYR!

Så skriver man 1. desember 2012!
GOSJ! Jeg synes det slettes ikke er lenge siden forrige gang! Og noen bloggere syntes at vi tok jula for fort inn i stuene våre... Men er det lov å pynte! Toppen!

Tenkte jeg skulle lufte mine tanker om det å ha pakkekalender i hus. Eller ikke, rett og slett! For i år har jeg valgt å IKKE bruke penger på å kjøpe disse smågavene... Følte meg kjiip, men etter å ha postet et innlegg på facebook, så skjønner jeg at de følelsene bare kan vike. For meg så har det på en måte blitt en hype at man skal ha den kuleste og beste (og ikke minst dyreste) kalenderen. For meg - som fremdeles sitter her med bare en inntekt på hele husholdningen - så synes jeg dette bare er et evig pengesluk. Det forsvinner mang en krone ellers i jula, så jeg har valgt å la være! Her i heimen skal det bli en aktivitetskalender i stedet! For hver dag skal vi finne på noe ekstra "julete" sammen! Jeg vet jo at jeg er relativt flink til å gjøre aktiviteter med Snupsi uansett - så jeg tenker at dette vil bli bedre mottatt enn en liten pakke med viskelær eller enda en lipgloss...
Så idag er det Julemarked, Bygdøy Folkemuseum som gjelder! Det vil si - om vi orker å sette kurs heeelt ut dit i -9 da... Men det heter seg jo at man ikke har dårlig vær, bare dårlig klær... Hepp, hepp!

Mens man venter på julen, så må jeg bare komme med en anbefaling : Michael Bublé sitt nydelige julealbum. Han er bare herlig! Derav bildet på toppen!

1 kommentar:

Lappeteppet sa...

Blei det tur ut? Og jeg tror kanskje jeg har et par nye kunder til deg....

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...