søndag 30. september 2012

Nye møbler til stua!


Igår var Snupsi og jeg en tur på Living Møbler for å se etter vår nye sofa. Ektorpen må dessverre vike for en større sofa, grunnet plass. Som eneste sittemøbel i stua begynner det å bli litt veeel liten plass til oss to, for ikke å snakke om når vi skal ha
venner eller familie på besøk. Derfor har man begynt sin leten... Og det er neimen ikke lett! Det er mange sofaer å velge på, og ikke minst pris varierer skrekkelig! Men sofaen over har vi falt for. Ypperlig sitte/ligge kvalitet, og med mange gode puter vi kan krølle oss rundt. Eneste aberet var at jeg mer eller mindre har bestem meg for grå, og gråfargen man kunne få denne i nærmest grenset mot "lysesort". Argh. Så da er spørgesmålet : lys beige eller mørkegrå? Med Snupsi, små venner som kommer på besøk og en liten knott av en hund - burde jeg vel strengt tatt gå for mørkegrå...? Men jeg er redd for at det sluker lyset i min lille stue... What to do?
Legger også ved bilder av noen ekstremt kule oppbevaringsmøbler - som er resirkulert fra gamle båter! Sååå stilige! I LIKE A LOT!!!

2 kommentarer:

Else M@rie sa...

Flott sofa!
Ikke alltid like lett å bestemme seg for farge. Hjerte vil så gjerne ha noe mens fornuften sier noe helt annet.
Hadde så lyst på lys sofa jeg også, men fornuften fikk seire. Da var ungene så små enda, så jeg er glad jeg lot fornuften seire. Men jeg kjenner jo at jeg har ikke slått meg til ro med sofaen enda, så ved neste korsvei får nok hjerte bestemme!

Vibecke sa...

En veldig fin sofa!
Men tenk deg om før du løper og kjøper. Min erfaring med de putene i den sofaen er at de fort blir stygge. Og da tenker jeg ikke på stoffet, men fasongen(de blir uformelige og klumpete på en måte). Vi har hatt to sofaer med sånne puter og jeg angrer hver gang. Men det er jo slettes ikke sikkert at du vil oppleve det sånn. God sofajakt!

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...