søndag 21. august 2011

Peace...

Dagene flyr og heimen har fått tilbake sitt nesten vanlige preg. Det tar jammen tid å pakke seg ut etter ferie... Litt nytt har funnet veien hjem, så da må litt gammelt vike plass. Denne lille peacebirden har fått plass her hjemme, for å minne oss på at vi skal nyte hver dag som den er.

Vi ble jo - som så mange andre - veldig preget av hva som skjedde her hjemme den 22.7. Flere personer jeg "kjenner" der nede i Spania delte sin sorg med oss, og jeg må vel innrømme at jeg gråt mine tårer mang en gang... Vi er så "heldige" at vi har norske tv-kanaler i leiligheten, så man kan vel si at vi har fått med oss det meste. Stort var sjokket da jeg våknet til lørdags morgen for å finne ut hvor mange som hadde mistet livet på Utøya. Og tårene rant da vi tok ett minutts stillhet sammen med resten av landet her hjemme. Da var ikke badingen i bassenget spesielt viktig...


Idag er det nasjonal minneseremoni på
TvNorge kl. 15:00.
Den skal få lov til å stå på hos oss...
La oss minnes alle de som brått ble borte.

Carpe Diem.

1 kommentar:

Elisabeth, innerst i veien sa...

mmmm, følger med på tv-sendinga. Det er fortsatt ufattelig det som skjedde.